<

cikkek

üzenőfal

Utolsó kommentek

  • Dolus: A magas koleszterin szint valóban csökkenthető. Nekem is az volt. Én is változtattam a táplálkozás... (2012.02.14. 20:36) 7 tévhit a koleszterinről
  • Mamuska: Had egészítsem ki a cikket azzal ( aki nem tudná és erre téved az is megtudja) hogy a fahéj nagyon... (2012.01.19. 21:36) Miért magas?
  • BMK73: A férjem 39 éves. Kb egy éve derült ki nála, hogy komoly gondok vannak a triglicerid szintjével. K... (2010.11.23. 23:07) A magas vérzsírszint kezelése
  • Fogyás: Diétához is tökéletes a leves. Én is szeretem. (2010.09.06. 14:11) Szeretem a leveseket...
  • 8kftg4p: oké (2010.02.24. 20:52) Mintaétrend 6. nap
  • Utolsó 20
pagerank

Mit főzzek ma?

2009.01.29. 13:21 | camarosa | Szólj hozzá!

Címkék: diéta koleszterin nyersanyagválogatás konyhatechnológia

Nap mint nap felteszem ezt a kérdést magamnak illetve a családomnak. Nehéz ügy. Olyan megoldást kell keresnem, ami mindenkinek megfelel. Megfelel a leginkább magyaros jellegű ételeket elfogadó férjemnek, a rettenetesen válogatós nagylányomnak, a 11 hónapos kicsim is ehessen belőle, és még az én koleszterinszegény diétámba is beilleszthető legyen. 10 évig élelmezésvezetőként dolgoztam (most GYED-en vagyok), negyedik éve dietetikát tanulok, de néha úgy érzem, megoldhatatlan feladat előtt állok. Mert jó lenne, ha nem kellene annyifélét főzni, ahányan vagyunk, illetve ha legalább azonos alapanyagokból meg lehetne oldani az ételkészítést.

Ilyenkor jönnek az apró trükkök illetve kompromisszumok. Tegnap pl tarhonyalevest főztem, krumplifőzelékkel és fasírttal, utána alma volt. Ezt hogyan lehet összehangolni úgy, hogy mindenkinek jó legyen? Így valahogy:

  1.  a tarhonyát szárazon pirítottam
  2. a férjem csak töpörtyűvel eszi a tarhonyalevest, ezért neki külön sütöttem töpörtyűt, ezt tette a levesébe
  3. a főzeléket tejföl helyett kefirrel dúsítottam
  4. a fasírtkeveréket sertéscombból készítettem, de kétfelé vettem: az egyik felét hagyományosan fűszereztem-sütöttem, a másik részét nagyon enyhén fűszereztem, a fokhagymát is kihagytam, egész tojás helyett csak tojásfehérjét tettem bele, majd megfőztem húsgombócnak. A babának is jó, meg diétás is.

Hol rejtőznek a trükkök és a kompromisszumok? A nyersanyagválogatásban és a konyhatechnológiában:

  1. zsíros hús helyett száraz húst használtam
  2. tejföl helyett kefirt választottam
  3. a bő zsiradékban sütést elkerültem a húsgombóc főzésével
  4. a férjem külön kapott töpörtyűt
  5.  az almát lereszeltem a kicsinek

Lehetett volna tovább fokozni:

  1.  sertéscsomb helyett darált pulyka vagy csirkemellet, esetleg szóját használok
  2.  a burgonyafőzeléket nem rántom be, hanem kefires habarást alkalmazok, esetleg diétás v. száraz rántást készítek 

Ez eddig OK, de mit főzzek ma..?

A bejegyzés trackback címe:

https://koleszterin-dieta.blog.hu/api/trackback/id/tr96910153

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása