Ez a számláló a poszt nézettségét mutatja. Mindenképp olvasd el ezt a posztot a részletekért.
<

cikkek

Blogajánló

üzenőfal

Hirdetés

Utolsó kommentek

  • Dolus: A magas koleszterin szint valóban csökkenthető. Nekem is az volt. Én is változtattam a táplálkozás... (2012.02.14. 20:36) 7 tévhit a koleszterinről
  • Mamuska: Had egészítsem ki a cikket azzal ( aki nem tudná és erre téved az is megtudja) hogy a fahéj nagyon... (2012.01.19. 21:36) Miért magas?
  • BMK73: A férjem 39 éves. Kb egy éve derült ki nála, hogy komoly gondok vannak a triglicerid szintjével. K... (2010.11.23. 23:07) A magas vérzsírszint kezelése
  • Fogyás: Diétához is tökéletes a leves. Én is szeretem. (2010.09.06. 14:11) Szeretem a leveseket...
  • 8kftg4p: oké (2010.02.24. 20:52) Mintaétrend 6. nap
  • Utolsó 20
pagerank

A magas vérzsírszint kezelése

2009.01.26. 22:37 | camarosa | 1 komment

Címkék: életmód diéta koleszterin étrend ldl hdl életmódváltás triglicerid magas vérzsírszint koleszterinszegény élelmiszer zsírszegény élelmiszer magas koleszterinszint

Frissen felfedezett magas koleszterinszint esetén az orvosok először diétát - kb. 3-6 hónap - illetve életmód-változtatást javasolnak. Amennyiben ez nem vezet eredményre, a gyógyszeres kezelés elengedhetetlen, de a dietoterápia és a testmozgás e mellett is tovább folytatandó. (Egyes vélemények szerint a gyógyszeres kezelés megfelelő életmódváltás nélkül nem ér semmit.) 

Életmódváltás

Az életünk megváltoztatásához nagy elhatározás és kitartás szükséges. Lépésről lépésre, fokozatosan érdemes haladni, így nem tűnik olyan nagynak a feladat - és persze a több kisebb siker is előrelendít.

1. Napi 30 perc testmozgás:  a testmozgás erősíti a szívizmot és csökkenti a magas vérzsírszintet. Tanácsos azonban konzultálni a kezelőorvossal, mielőtt bármi testedzési programot elkezdünk. A mozgást mindenképpen lassan, fokozatosan kell elkezdeni, csak a kicsit szaporább szívverés elérése a cél. Bevezetésképpen alkalmas lehet például a gyaloglás. Nem fontos edzőterembe járni ahhoz, hogy megmozgassuk a testünket. Lehet helyette sétálni, biciklizni, táncolni, kutyát sétáltatni, futni, úszni, labdajátékot játszani, lépcsőzni, kertészkedni, füvet nyírni, szabadtéri játékot játszani, stb. A napi 30 percet el  lehet osztani 3x10 percre is, ha nekünk így megfelelőbb. A lényeg az, hogy minden nap mozogjunk!

2. Vásároljunk tudatosan! Nagyon lényeges, hogy ismerjük meg az egyes élelmiszerek koleszterin- és zsírtartalmát. Keressük az alacsony zsírtartalmú nyersanyagokat. Vásárláskor olvassuk el az összetevőkről és a tápanyagtartalomról tájékoztató feliratokat, és kerüljük el a azokat a készítményeket, amelyek összetevői között részlegesen telített olajok, kókusz- vagy pálmaolaj szerepelnek!

3. Minden nap fogyasszunk legalább ötször különböző zöldségeket és gyümölcsöket! Nyersen, főve, sütve, grillezve – mindegy, ahogyan szeretjük!

Étrend

A hyperlipidémia formái szerint különböző étrendi kezelések alkalmazhatóak, csak tudnunk kell, nekünk melyik szérumértékünk magas (mármint a véreredmény alapján).

Ha az össz-koleszterinszintünk magas, akkor módosított zsírszegény étrendet kell tartanunk. Ha az LDL- értékünk is, akkor is:)

Ha a triglicerid-szintünk magas, akkor módosított szénhidrát-tartalmú étrendet kell alkalmaznunk.

Ha mindkettő magas, akkor a kettő kombinációját kell betartanunk. A különböző étrendi kezelésekre általánosan jellemző:

·         a zsírbevitel csökkentése

·         az élelmi rosttartalom növelése

·         szükség esetén az energia-bevitel csökkentése.

 

A bejegyzés trackback címe:

http://koleszterin-dieta.blog.hu/api/trackback/id/tr46904969

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben.

BMK73 2010.11.23. 23:07:59

A férjem 39 éves. Kb egy éve derült ki nála, hogy komoly gondok vannak a triglicerid szintjével.
Konkrétan 12,1 lett az értéke . Gyógyszert hiába szed, diétát tartja, fizikai munkát végez, bár nem annyira aktívan, mint régen. Mit javasoltok mit tegyünk még, hogy csökkentsük az értékeit.
Valószínű, hogy öröklött a dolog, de a gyógyszer mellett rosszabb értékeket mértek, mint mielőtt elkezdte volna őket szedni...